Opgelet!!!
Nieuwe wijk-werkcheques kunnen vanaf 17 december 2023 niet meer aangekocht worden via Edenred. Dit kan enkel nog elektronisch via VDAB. VDAB staat immers vanaf dat moment zelf in voor de uitgifte en opvolging van de wijk-werkcheques.
Wie nog geldige wijk-werkcheques bestelde via Edenred (papieren of elektronische cheques) kan die nog gebruiken tot aan de vervaldatum. Ook het inschrijvingsrecht dat reeds betaald werd via Edenred blijft lopen tot aan de jaarlijkse vervaldatum. De opvolging hiervan gebeurt verder via het Edenred portaal.
De nieuwe werkwijze via VDAB:
Er dient eerst een
account aangemaakt te worden via de VDAB website
https://www.vdab.be/wijk-werken/gebruiker
Heb je al een VDAB account, dan krijg je die
melding. Alle verdere informatie vind je op dezelfde website
via de veelgestelde vragen.
Heb je ondersteuning nodig bij het aanmaken van een VDAB account:
Is er geen netwerk en kan de gebruiker helemaal niet overweg met de elektronische opvolging, dan zorgt de Wijk-werk bemiddelaar voor ondersteuning. Dit kan besproken worden via een afspraak.
Dit is afhankelijk van waar je woont en welk type gebruiker je bent. Je kan dit bekijken via deze link.
Je vindt er meteen ook de contactgegevens van de Wijk-werk bemiddelaar in jouw buurt.
Wanneer je jouw type opdracht niet kan vinden in de lijst dan kan WERKKRACHT10 onderzoeken of deze al dan niet toegelaten wordt. Neem in dit geval dus zeker contact op met je wijk-werk bemiddelaar via onderstaand formulier.
Ga naar https://www.vdab.be/wijk-werken/gebruiker of neem contact op met een wijk-werkbemiddelaar via onderstaand formulier.
Via onderstaande knop kun je alle informatie nalezen op de site van VDAB. Je vindt er bovendien een overzicht terug van de 'Vaak Gestelde Vragen' aangaande wijk-werken
© Werkkracht10 - Burg 12, 8000 Brugge - Disclaimer