Blankenberge zoekt projectmedewerker

Blankenberge zoekt projectmedewerker

PROJECTMEDEWERKER ZORG EN WELZIJN

De job in het kort


Lokaal Bestuur Blankenberge is op zoek naar een projectmedewerker Zorg en Welzijn (B1-B3) voor een voltijdse tewerkstelling en met een contract van onbepaalde duur. Er wordt ook een wervingsreserve aangelegd voor de duur van 2 jaar.

Wat zal je doen?

Als projectmedewerker Zorg en Welzijn zal je tot eind 2024 voornamelijk instaan voor het project e-inclusie. Vanaf januari 2025 word je betrokken bij tal van andere projecten binnen onze pijler Zorg en Welzijn. Dit kunnen heel uiteenlopende projecten zijn voor onder meer het Sociaal Huis, de tewerkstellingsdienst, het woonzorgcentrum, het centrum voor dagverzorging, het kinderdagverblijf, het dienstencentrum,… Kortom: een gevarieerde job met heel wat mooie uitdagingen!

Maar eerst e-inclusie dus… wat is dat ook alweer?

De digitale snelheidstrein raast door onze samenleving. Voor steeds meer diensten heb je als burger digitale vaardigheden en toegang tot de nodige toestellen of tot internet nodig, of je nu je dagelijkse bankverrichtingen wil uitvoeren of je belastingaangifte wil indienen.
Maar niet iedereen is hier even sterk in onderlegd. Daarom moeten we oog hebben voor diegenen die hun weg (nog) niet vinden in die digitale samenleving.
De term 'digitale inclusie' of 'e-inclusie' verwijst dan ook naar alle acties en oplossingen die nodig zijn om net die digitale uitsluiting te voorkomen.

Voor de uitwerking van een consistent e-inclusiebeleid slaan de gemeenten Zuienkerke, Damme, Knokke-Heist en Blankenberge (kortweg: regio Brugge-Noord) de handen in elkaar. Zij hebben hiervoor een projectteam opgericht. In eerste instantie zal jij dus voornamelijk de focus leggen op het opzetten en uitbouwen van een lokaal e-inclusiebeleid binnen de regio Brugge-Noord.


Een greep uit jouw takenpakket binnen het project e-inclusie:  

  • Je werkt nauw samen met onder meer experten in digitale e-inclsuie, het aangestelde consultancybureau, regionale partners, de kwetsbare doelgroepen enz. Op deze manier werk je mee aan een structureel en duurzaam beleid waarin de 4 gemeentes van regio Brugge-Noord elkaar kunnen versterken dankzij schaalvergroting. Houd er rekening mee dat je werkplaats dan ook flexibel is, je werkt immers nauw samen met de collega's van de andere drie gemeentes, indien nodig werk je bij hen ter plaatse.
  • Je zet een aantal concrete acties op zoals het versterken van de digitale skills, verdere digitalisering van de dienstverlening met flankerende acties rond toegankelijkheid, de uitbouw van een gebruiksvriendelijke digitale rechtenverkenning en je speelt waar mogelijk in op andere nuttige e-inclusiegerelateerde federale en Vlaamse projectoproepen.
  • Je faciliteert de implementatie van good practices van de ene gemeente naar de andere en je geeft de nodige input om het lokaal e-inclusiebeleid uit te tekenen.
  • Je enthousiasmeert de deelnemende gemeenten en hun personeel voor het belang van e-inclusie en de duurzame verankering hiervan.
  • Je communiceert inspirerend rond e-inclusie en betrekt de experts rond kansengroepen bij de realisatie van de acties.
  • Je houdt alle betrokken gemeenten via de stuurgroep op de hoogte van de voortgang van het project en toetst regelmatig af rond de uitbouw ervan.
  • Je trekt het projectteam en je zet alle expertise binnen de lokale besturen optimaal in om de doelstellingen te bereiken.
  • Je houdt de vinger aan de pols bij de doelgroepen via belangengroepen en stedelijke adviesraden.
  • Je screent de werking van de lokale besturen op het vlak van e-inclusie, je inventariseert de knelpunten, de hiaten en de opportuniteiten.
  • Je ondersteunt diensten bij hun zoektocht naar de juiste toepassingen om hun dienstverlening aan de burgers zo efficiënt mogelijk uit te voeren.

Profiel

Wie ben je?

Als projectmedewerker Zorg en Welzijn heb je een breed interesseveld en vind je vlot je weg in de sociaal-maatschappelijke context waarin je vertoeft. Wat je niet weet, leer je vlug bij. Je vertaalt daarbij je opgedane inspiratie moeiteloos naar een verstaanbaar, praktisch en hanteerbaar beleid. Je werkt je projecten tot in de puntjes uit, je stuurt bij waar nodig en je haalt je deadlines. Je neemt initiatief, je werkt planmatig en je denkt oplossingsgericht. Je verliest daarbij nooit de noden en belangen van de verschillende partners binnen jouw projecten uit het oog. Je kan bovendien moeiteloos je communicatie aanpassen aan verschillende doelgroepen en stakeholders. Uiteraard kan je rekenen op de nodige digitale skills, maar jouw sociaal-empathische vaardigheden zijn nog veel belangrijker in deze job!

Meer weten? Neem zeker even een kijkje in de functiebeschrijving in de infobundel (zie hiervoor de bijlage) en ontdek het boeiende takenpakket!
 

Aan welke voorwaarden moet je voldoen?

Dit zijn de aanwervingsvoorwaarden:

  • Je hebt minstens een bachelordiploma of een gelijkgesteld diploma.
  • Heb je ervaring in projectmanagement, dan is dit een pluspunt.
  • Je slaagt voor de selectieproeven. Wij screenen daarbij steeds op jouw competenties en talenten, ongeacht je leeftijd, geslacht, origine, religie of handicap. Jouw talenten maken het verschil!

Aanbod

Jouw wedde:

Je kan rekenen op een aanvangswedde in weddeschaal B1-B3, eventueel vermeerderd met anciënniteit uit de openbare sector. Ervaring in de privésector telt mee voor maximaal 6 jaar als de beroepservaring relevant is voor de in te nemen functie. Je kan steeds een weddeberekening aanvragen via vacature@blankenberge.be. Wij bezorgen je een berekening op maat, gebaseerd op jouw anciënniteit.

Daarnaast bieden wij jou:

  • een boeiende en uitdagende job voor een voltijdse tewerkstelling met een contract van onbepaalde duur
  • een maaltijdcheque van € 8 voor elke gewerkte dag (werknemersbijdrage € 1,09 per cheque)  
  • een interessante vakantieregeling
  • een fietsvergoeding
  • terugbetaling van het woon-werkverkeer via het openbaar vervoer
  • een gratis hospitalisatieverzekering
  • een eindejaarstoelage
  • bijzondere aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling via verschillende opleidingsmogelijkheden
  • aandacht voor een evenwichtige balans tussen werk en privé
  • meer dan 620 topcollega's!

Interesse?

Je vindt heel wat informatie in de infobundel (incl. de data van de selectieproeven) van deze vacature.

Voor alle verdere informatie: contacteer de Personeelsdienst van Lokaal Bestuur Blankenberge, Jordaenslaan 34, 8370 Blankenberge. Mail naar vacature@blankenberge.be of bel naar T 050 636 488 of T 050 636 485.

Voor deze vacature kan je online solliciteren tot en met donderdag 25 mei 2023.

Zoek Blog